Powered By Blogger

уторак, 26. април 2016.

Cimetes-Vanilia pudingos csiga ( Pužići sa cimetom i pudingom od vanile)

Hozzávalók:
  • 2,5 dkg élesztő 
  • 7,5 dkg vaj 
  • 2,5 dl tej 
  • csipet só
  • 2,5 ek cukor 
  • kb 700 g  finomliszt
  • 1 tojás a kenéshez
A tejet meglangyosítom, beleszórom a cukrot, majd belemorzsolom az élesztőt.
A lisztet egy tálba szitálom, hozzáadom a sót. Elmorzsolom a vajjal, majd az élesztős tejjel bedagasztom a tésztát. Duplájára kelesztem.
A tölteléket:
  • 2,5 ek barnacukor
  • 5 dkg vaj
  • 1 ek cimet
Krémesre kevertem. A megkelt tésztát lisztezett felületre borítottam és kb. 2-3 mm vastagra nyújtottam, tégla alakúra. A felére rákentem a tölteléket, majd a másik felit ráhajtodtam. 2 cm vastagságú csikokat  vágtam. Majd a 4 újunkra feltekertem és megcsavartam a végét. A közepébe vaniliás pudingot tettem és a sütőpapíros tepsin újrakelsztettem őket. A megkelt csigákat lekentem egy egész, felvert tojással. Elömelegitett sütőben pirosra sütőttem. Be Happy!!!





Potrebni sastojci:
  • 1 kvasac
  • 7,5 dkg putera
  • 2,5 dl mleka
  • prstohvat soli
  • 2,5 kašika šećera
  • otprilike 700 g brašna
  • 1 jaje za premazanje
Za nadev:
  • 2,5 kašika braon šećera
  • 5 dkg putera
  • 1 kašika cimeta
Malo sam zagrejala mleko i dodala izmrvljeni kvasac i kašičicu šećera. Pomešala i ostavila da se digne. U posudu za mešanje sam stavila brašno, šećer so i izmrvila puter pa dodala kvasac i umesila testo. Pokrila sam testo i ostavila da nadodje na duplo. Nadošlo testo sam razvukla u pravougaonik i sa nadevom premazala polovinu a sa drugom polovinom sam preklopila. Sekla na tračice širine 2 cm. Namotala sam na 4 prsta i kraj tračice sam uvila u spiralu i prebacila preko sredine. Pošto je sredina prazna napunila sam sa pudingom od vanile i ostavila da ostoji. Nakon toga premazala sa jajetom i pekla u zagrejanoj rerni dok ne porumeni. Be Happy!!!

 

Нема коментара:

Постави коментар

Translate